mandag 4. juli 2011

Lar vi oss lure?


Dette er bilete av oppvasktablettar, ein uopna pakke.
Ser du det same som meg?
Det kunne vore plass til dobbelt så mykje i den!!
Eg har nemleg prøvt å stable alle i topakningen i ein pakke og
det er akkurat plass til dei.

Kan vi som forbukar gjere noko her?
Tenk på all lufta som vert frakta rundt på tog og lastebil..
Og dette er berre eit døme.
Sjå deg rundt i butikken neste gong du er der...
Eg er redd du vert overraska!

klem frå ei litt snufsete Sigrid

12 kommentarer:

  1. Huff så trasig at du har blitt forkjøla!

    Jeg liker stort sett ikke all innpakningen som alle varer kommer i, så her kunne de heller solgt tablettene i løs vekt:)
    Ønsker deg god bedring, hold deg rolig under pleddet imorgen!! Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. God betring, kjære deg!
    Uff ja, det er ikkje grenser for kor me fer åt med jorda vår. Kanskje me burde gjere noko, ikkje alltid berre dra på skuldrene...

    Klem!

    SvarSlett
  3. Einig med deg! Pulver minkar så då har dei unnskyldning, men ikkje tablettar. Vi kjøpte t.d.5 pakningar med pizza på Moa, alle runde i kvar si øskje. Mykje arbeid å pakke ut også. Eldorado har firkanta tomatpuréglas. Det må vere økonomisk.
    God betring!

    SvarSlett
  4. Jepp, har sett det i flere sammenhenger. Blandt annet har en liter maling skrumpet inn til en mindre boks....med akkurat samme pris! Så lurt....for selger;o)
    Ha en flott morgendag, min venn. God bedring til deg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Enig...bare tull med all den emballasjen, og alle de produktene som har flere lag med emballasje også...føst papp, så plast...for så å fylle de meste med luft....vi får skrike ut!

    Karna

    SvarSlett
  6. Vi betaler for og forbruker så mye emballasje at det er helt sykt!!!
    Sommerforkjølelse er ikke godt..bruke nesehorn og salt:) Det hjelper:)
    God bedring, klem fra meg:)

    SvarSlett
  7. jeg ergrer meg ofte over unødvendig emballasje også, mange flere ting skulle blitt solgt som refill! god bedring til snufseSigrid, ta deg litt grønn te, det er mitt vidundermiddel :) *♥*

    SvarSlett
  8. God bedring og pass no på at du ikkje forvekslar paracetten med ein av desse.

    Sjølv kjøper eg fortsatt pulver i pose. Vaskepulver altså :))

    klem

    SvarSlett
  9. Uff ja, det er fryktelig masse embalasje på ting. Jeg prøver å kjøpe refill når det er en mulighet.Å, sommerforkjølelse er kjedelig. Håper ikke den blir sittende i for lenge

    SvarSlett
  10. Masse god bedring til deg!
    Kjedelig å være syk om sommeren. Prøvde det i fjor....
    Ja, emballasje er det for mye av på mange ting.

    SvarSlett
  11. Kjedelig med sommerforkjølelse ! Masse god bedring til deg :-)
    Ja vi lar oss nok lure,..har samme pakken inni skapet mitt og har gjort samme observasjon. Kjøper nok ikke disse neste gang nei! Så spørs det om de kanskje lurer seg selv også produsenten hvis flere gjør som du og jeg ?

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  12. Det der har jeg tenkt på mange jeg også....Føler ikke helt at jeg lar meg lure, jeg slipper bare ikke unna det :-/ Kjedelig å bli syk nå (eller det er vel alltid kjedelig å være syk) - håper du blir frisk i en fei :-)

    God bedring - klem Siv

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)