torsdag 17. desember 2009

Du har noe ingen andre har!

Kjenner du også presset...
Om at alt skal vere perfekt...
Spesielt i desse dagane før Jul når alle andre er så flinke...
Dei har vaska heile huset frå golv til tak...
Skreve 100 julebrev med bilete frå kva som har skjedd det siste året...
Alle dei 7 sortane er i boks...og gjerne eit par sortar ekstra..
Gåvene er kjøpte, pakka og sendte rundt om i landet....
Dei sjølve sit i go-stolen og kosar seg med varmen frå peisen og stearinlys..

Til deg som på langt nær er ferdig og kjenner at stresset gjer kvardagen litt for strevsom..
Ja, nettopp til deg vil eg vidareformidle denne flotte sangen:


Anti-jantelov-sang

Tekst: Grethe-Karin Hovde.
Melodi: Peter Bjaarstad.

Du har noe ingen andre har.
Ingen er som deg.
Du kan mye,
har litt av hvert å lære meg,
glad for jeg møtte deg.

Jeg er glad for at du lever.
Ingen er som deg.
Du kan mye,
har litt av hvert å lære meg,
glad for jeg møtte deg.

Til den som vil ha notar til sangen kan de finne dei her

10 kommentarer:

  1. Visst du ikkje prøver å vere perfekt,er det ingen som forventa at du skal ver det heller.d e mitt motto ivertfall.så får dei heller bli positivt overraska om ej først skulle slå til.hehe;o)
    Alle julekakene mine kjem fra mamma,og vi har en hund som stikk av fordi vi ikkje he nok tid til han.D e nåkke med alle;o)

    SvarSlett
  2. :) Tralla lalla... å for en deilig song!:) Lat oss minne kvarandre på den!:) takk for den!

    Gode helsingar frå Lønnetunet!

    SvarSlett
  3. For en flott påminnelse i disse dager *)
    Vi må senke både krav og skuldre ❥
    Ønsker deg en herlig dag,
    og jeg er glad for at jeg har møtt deg på bloggen din!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  4. Takk for at du sa dette! Er så enig! En må bare ta vare på det som betyr noe. Fin adventshilsen du har på høyre side her. Takk for kommentar. Har hatt bakedeg så har vært lite tid til bloggene. Ha en fin helg!
    -Margit-

    SvarSlett
  5. Tusen takk for den vakre songen! Godt du minnte oss på den, midt i alt styret. Atter, takk! Eg vil gjerne kopiere songen... Ha ei velsigna jul!

    SvarSlett
  6. Denne sangen synger vi ofte på skolen der jeg jobber.
    Det er en korarti`sang.
    Den er flott, en god oppvarmingssang.
    God jul Sigrid.

    SvarSlett
  7. Enig! Perfekta är vi INTE! Jag har det roliga i "boks", dvs. presenter, pyssel, kakor och brev... men kommer du inom är huset i KAOS! Idag hittade jag t.o.m Jesusbarnet i kaminen! Nu har jag tvättat honom och lagt honom tillbaka i krubban, men jag måste kryssa köksgolvet mellan mandlar, leverpastej och middagens ris... Det blir ju jul oavsett!!!

    SvarSlett
  8. Hehe, kjenner jeg finner tilbake til roen som jeg fikk rett før helga. Denne morgenen toppet det seg igjen for meg, da jeg desperat prøvde å skyve en alt for stor pakke i en alt for liten åpning i en postkasse... Selvfølgelig ble lille gutten min syk i helga, og selvfølgelig hadde jeg ikke fått postet pakken til fristen, fikk ikke postet den i helga heller, og på morgenen i dag MÅTTE jeg jo bare få den avgårde... Men det gikk ikke gitt, men nå vet jeg jo at det ikke er en mulighet for at pakken kommer frem til jul. Så da får jeg bare roe meg ned igjen, ingenting å gjøre med det når jeg sitter her på jobb. Best å ta seg en kopp te da! (Beklager at jeg la ut i det vide og det brede her, men det var godt å få det ut :)

    SvarSlett
  9. Dette ble rett og slett kleint! Så mye peisved og falsk godhet på et sted har jeg sjeldent sett! Beklager at jeg ikke skriver på nynorsk, men jeg har vanskeligheter med sidemål når jeg blir frustrert.

    Gledelig jul(i)!

    SvarSlett
  10. I love this song! =) Do you maybe have notes for it? That link unfortunately doesn't work anymore.

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)