søndag 1. november 2009

Maria

Maria er mamma sitt søskenbarn. Ho er no ei gamal dame. Heile livet har ho arbeidt hardt på hotellet som foreldra dreiv. Dei siste åra ho var yrkesaktiv hadde ho ein handarbeidsbutikk.
Kvar gong eg var på ferie/på besøk med mor-mor måtte Maria besøkast.
Ho har alltid hatt ei opa dør for slekt og venner. Mang ei slektshistorie er blitt fortalt og utruleg mykje mat har nok gått med.
For fleire år sidan fekk eg ein avleggar av Porselensplante. Den er blitt stor og flotte blomar gler meg fleire gongar i året.
Slike minner frå barne og ungdomsår er kjekke å ta med seg.

6 kommentarer:

  1. Godt med slike gode minner! Jeg fikk min porselensplante for snart 19 år siden, utrolig at de holder stand så lenge.
    Må få gratulere deg som ganneltante! Håper det går bra med de små guttene. Ber om det. takk for hilsen!
    -Margit-

    SvarSlett
  2. Så koselig med slike minner! Hørte om noen som hadde avlegger av en plante som var fra flere generasjoner bakover, det er jo veldig hyggelig. Takk for koselig hilsen.

    Ha en fin kveld videre :)

    SvarSlett
  3. Gode minne er vel verd å ta vare på :)
    Då eg var lita jente var eg mykje på besøk hos ei nabojente som også var/er bestevenninna mi, mora hennar hadde ein porselensblomst som hang langs heile øvre glaskarmen. Eg var så fasinert av dei vakre blomane som det draup "vatn" av :)

    SvarSlett
  4. Koselig historie :-) Minner er gode å ha. Ingen plante har noengang blitt så gammel hos meg,he,he. Jeg er ikke noe god på dette med vanning og slikt... Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  5. Att bära med sig goda minnen är härligt, och att samtidig bli påmind när man ser en vacker blomma, då blir det ju extra fint. Är själv väldigt glad i de saker jag här hemma som är från min kära mormor. Kram från Marie

    SvarSlett
  6. Du minner meg om mine besøk til en kjær gammel-tante som også hadde en slik klatreplante som fylte hele stor-vinduet hennes. Vinterfjorden ble innrammet av det friske og frodige:-)

    Slike gode minner bærer oss videre i livet, mennesker som gjorde oss godt og lærte oss om livet, i sin alminnelighet og om hvor mye vi har å være glade for, i sin særdeleshet.

    Slik kunne mine dager bli ført videre med minnet om den gode samtalen og en god klem med på ferden..

    God helg til deg, klem fra meg.

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)