onsdag 16. september 2015

Kveldssalme


Ingen stund är så som denna, 
kväldens sista tysta timma. 
Inga sorger längre bränna, 
inga stämmor mera stimma. 

Tag då du i dina händer 
denna dagen som förflutit. 
Visst jag vet: I gott du vänder 
vad jag hållit eller brutit. 

Ont jag tänker, ont jag handlar, 
men du läker allt och renar. 
Mina dagar du förvandlar 
så från grus til ädla stenar. 

Du får lyfta, du får bära, 
jag kan bara allting lämna. 
Tag mig, led mig, var mig nära! 
Ske mig vad du sen må ämna! 


 Karin Boye

................................................................................................................................................................
Ein stille haustkveld. Vakkert.
Måtte berre dele dette bilde eg tok i kveld
og denne vakre Kveldssalmen.

10 kommentarer:

  1. Vakre bilder og fine ord. Synes de fortjener en kommentar. Kommer tilbake og studerer nærmere. Lenge siden sist nå, men du dukker opp i tankene fortsatt. Titt og ofte. Slik som alle de andre fra tidligere tider. :) Jeg er fortsatt ikke særlig farlig av meg, så du vet det. Ikke en eneste av de som har besøkt meg gjennom de over syv årene på blogg, har enda blitt spist. :) Ikke av meg, i alle fall. God natt og fin dag i morgen og dagene fremover. Med nye refleksjoner på livsveien.

    Takk for refleksjonene jeg nå tar med meg når jeg går til sengs.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karl! Trur ikkje du er farleg. Eg klarer ikkje kommentere hjå deg. Beklager!
      Har ingen av dei programma som må til.

      Takk for fine ord!
      Alt godt frå Sigrid

      Slett
  2. Så vakre ord :) Og med slik et vakkert bilde ble en rent salg ❥
    Ønsker deg en nydelige septemberdager min venn - varm klem fra ℂharlotte ❧

    SvarSlett
  3. Vakkert og på sin plass :)
    Klem :)

    SvarSlett
  4. Så vakkert! Både ord og bilde :)

    Fin ukeslutt til deg!
    KLEM
    anette
    / anetteshus.com

    SvarSlett
  5. Uendeleg vakkert !
    Både ord og bilde.

    Klem

    SvarSlett
  6. Vakkert i ord og bilder! Ha en flott helg!

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)