søndag 5. mai 2013

forbilde


vesle blome
du lever
du spirer
du blømer
ikkje på grunn av
men på tross av

(sigrid mai-13)

............................................
Takk til alle som bryr seg om meg og mine.
Det å vere pårørande når sjukdom rammar er hardt.
Ting går betre, men kjenner at skuldrane mine er nokså "høge" enno.
........................................
Eg klarte det kunststykket at eg sletta mange kommentarar.
Ordentleg lei meg for det :-(
Men no har eg lært på den trasige måten.
Endeleg har eg gjort det Maia på FABELAKTIG annbefalar,
nemleg ta Back up!!
....................
FIN VEKE TIL DEG!

20 kommentarer:

  1. Flott dikt! Det er tungt og vondt når nære personar slit med sjukdom. Det er godt at du kan vereder og vise omsorg. Kjekt å høyre at det går betre. Eg kryssar fingrane for tida vidare saman med deg. Maia har mange gode tips:) Stor klem til deg!

    SvarSlett
  2. Nydelig dikt❤god og stor klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. På tross av - det er akkurat slik det er! Det er vanskelig når de nærmeste har det vondt. Håper det går bedre etter hvert, og at dere får hjelp og støtte! Hvis det er en sykdom som blir bedre, kan det være mange gode opplevelser underveis - på tross av. Mange gode ønsker til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
  4. Huff, så trasig å lese. Jeg har ikke fått med meg at du har noen tøffe dager nå.
    Håper alt går bra, og at du også får slappet av litt.
    Tenker på deg! God klem

    SvarSlett
  5. Så vakker en blomst. Naturen er klok, gir oss av sin visdom. Skjønner at du har det stritt, håper det går bra med den du har omsorg for. Klem til deg.

    SvarSlett
  6. Så godt å høre fra deg igjen, Sigrid. Og diktet er bare nydelig:)

    Varm klem til deg.

    SvarSlett
  7. Det er vår - og det er håp. Våren minner oss på det - det spirer, det gror - det vokser og det blomstrer - selv når det ser ut som om det ikke skjer. Det ER håp! Takk for dine fine ord som du deler. Enda en klem sendes din vei - du er i mine bønner ...Omsluttet. Klem

    SvarSlett
  8. "...ikke på grunn av men på tross av" - dette traff meg Sigrid<3

    Sender varme tanker og gode klemmer,
    Hanne:)

    SvarSlett
  9. Klem til deg,
    må Gud gi styrke til å stå støtt og håp om en bedre morgendagen uansett hva denne dag måtte bringe,
    du er dyrebar og fantastisk.
    Cecilie

    SvarSlett
  10. Ønsker deg og dine alt godt.
    Ha en velsignet god dag :)

    SvarSlett
  11. Pårørendetilværelse sliter voldsomt.
    Sender en pose mormorklemmer til å senke skuldrene med. Det er vel det eneste jeg kan gjøre, herfra.
    Mormorklemmer :)

    SvarSlett
  12. Å holde tritt med den digitale verden er ingen spøk. Jeg strever titt og ofte, så
    det tar litt tid når jeg holder på.

    Fantastisk flotte ord i innlegget ditt

    Klem

    SvarSlett
  13. Fint blomster og dikt.
    Har laget nytt blogg forresten fordi jeg hadde problemer med de andre.
    Håper du kan følge meg også på den nye bloggen: joysupsanddowns.blogspot.com

    SvarSlett
  14. Hei Sigrid!!
    Du har en fin og betydningsfull blogg, med mange kloke ord..
    Kjekt å bli bedre kjent med deg på denne måten ;-)
    Godt å høyre det gjeng bedre!
    Varme klemmer fra Line ♡♡♡

    SvarSlett
  15. Takk for gode ord Line!!
    Takk for omsorg, det varmar ♥♥♥

    stor klem tilbake :-)

    SvarSlett
  16. Så nydelig ♥
    Klem og varme tanker til deg fra meg :)

    SvarSlett
  17. Det var fine ord!!! Når man får sykdom tett på er det neimen ingen spøk, har opplevet det jeg også. Ønsker deg lykke til videre og håper skuldrene dine senker seg snart...Det er viktig å forsøke å ta vare på seg selv midt oppi pårørende-rollen. Noen stunder med lukkede øyne i solen, en gåtur i naturen, en stund med musikk eller en god bok/magasin er gull verdt for å lade batteriene og få tankene litt over på andre ting. Sender en trøsteklem herfra.

    SvarSlett
  18. Ønsker deg og familien alt godt!

    SvarSlett
  19. Veldig passende dikt til en kjær vårblomst!
    Det er godt at en både kan tenke på,
    og be for hverandre, når en har tunge dager.
    Fint det går bedre, slitsomt å være sterk,
    men heldigvis er det EN som går med.
    Han gir styrke på veien.
    Alt godt til deg og dine! -Margit-

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)