lørdag 27. oktober 2012

Du er verdifull



Du er verdifull.
Ja, det er deg jeg tenker på.
Ta det til deg: Du er verdifull
Din verdi kan ikke måles,
verken i penger eller noe annet.
Det ligger muligheter i deg.
Talenter som du kanskje ikke har oppdaget ennå.
Gode tider ligger og venter på deg.

Du er verdifull.
Ikke på grunn av noe du har gjort,
mål du har nådd,
eller seire du har vunnet.

Du er verdifull.
Våger du å tro på det?
Tro at du er elsket
akkurat som du er?
Ikke bare nesten som du er,
men nøyaktig slik du er i dag,
med de tankene og følelsene du har,
både de du har delt med andre, og de som bare du vet om.

Du er verdifull.
Bare du er deg.
Det var en grunn
til at nettopp du ble til.
Noen har store tanker om deg.
Ikke krav eller forventninger
som du ikke kan leve opp til,
men likevel store tanker.
Gode tanker.
Muligheter.
Nye veier.

Du er verdifull.
Det er ikke alt som skjer for en grunn.
Mye er meningsløst,
men en kan vokse på erfaringer.
Bli sterkere.
Finne styrke i være svak,
i å slippe alt,
og våge å føle.
Finne mot til å være den man er.

Du er verdifull.
Du kan slutte å prøve så hardt.
Du trenger ikke å gjøre deg fortjent til noe.
Trenger ikke bevise noe.
Er du trett, kan du få ny kraft.
Har du ingen krefter, vil du få stor styrke.
Du er verdifull.
Du er deg,
og det holder.
....................................
 
Opningsord på personalmøte i september-12.


Forfattar:
 Grete

Besøk bloggen til Grete: Pusterom

 

31 kommentarer:

  1. Ja, det er en fin tekst - fikk den av en kollega for noen år siden :)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Ein nydelig tekst som er viktig å tenke på:)
    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. "Du er deg, og det holder" lett å glemme, godt å bli minnet på - takk for at du delte denne!
    Og takk for alle gode ord hos meg også, for meg er du verdifull:)

    Ha en god kveld kjære du,
    håper det går bra med deg og at lørdagen ble bedre enn fredagen.
    Varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  4. Dette var en flott tekst, og så kjekt å bli møtt med slike ord på personalmøte :)
    I dag har jeg fått en liten jobb jeg ønsket meg...fikk sms fra sjefen der, hvor hun skrev : gratulerer til deg...og gratulerer til oss :) Ble glad da !

    ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  5. Takk for at du deler! Trur eg låner denne til personalmøte på måndag! Håper resten av helga di vert fin!

    Klem frå Ørsta

    SvarSlett
  6. Oj, så utrolig flott måte å starte et personalmøte på! Hadde en startet slik på alle arbeidsplasser, hadde Norge gått strykende bra - på alle måter;o)))
    Ønsker deg en flott helg!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Så flotte ord, blir glad av dem:) Og blir glad av at du er deg og deler både disse ordene og andre med oss:)

    Fin søndag til deg:)

    SvarSlett
  8. Deilige ord og viktige, for om man ikke tror på seg selv, hvem skal da tro på deg?
    Ha en vakker søndag :-)
    Mormor

    SvarSlett
  9. Så vakre ord. Takk for at du delar, for eg veit om ei som verkeleg treng akkurat desse orda.
    Ønskjer deg ein fin sundag.
    Siri

    SvarSlett
  10. Disse ordene er så viktige! Takk for at du delte dem med meg også.

    SvarSlett
  11. Nydeleg tekst som seier det viktigaste av alt !
    Klokt å starte eit personalmøte med denne !

    Takk for dei koselege kommentarane dine !
    God søndag i friskt vinterver :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  12. virkelig rørende! Ha en velsignet søndag:)

    SvarSlett
  13. Takk for at du deler, Sigrid. Takk!

    SvarSlett
  14. Det var fine og gode ord som en kan ta med seg på veien videre.
    Tusen takk.
    Hilda

    SvarSlett
  15. Så fint å lese disse kommentarene. En god og spesiell opplevelse å se at diktet mitt "lever sitt eget liv" og betyr noe for noen.

    SvarSlett
  16. Flott tekst, - pent bilde!
    Ha en super ukestart!

    SvarSlett
  17. Tusen takk for vakre ord :-) Vet du - dette trengte jeg akkurat nå, og det traff meg rett i hjertet :-D

    Ha ei flott uke du også - klem Siv

    SvarSlett
  18. Takk, en sånn oppmuntring trengte jeg i dag.

    Opptur at jeg vant strikkeboka til Snerte Sneller også. Jeg leste din kommentar hos meg først og skjønte ikke hvorfor du mente at jeg skulle strikke, he he. Ha en fin ukestart.

    SvarSlett
  19. Takk for at du delte dette vakre, Sigrid <3 Det gjorde godt å lese disse ordene i dag. Og ja, jeg besøker også den bloggen :)
    Og du? takk for nydelige ord som kommentar hos meg i dag...det varmet og ble faktisk veldig sterkt for meg. Ønsker deg en fin ny uke <3

    SvarSlett
  20. Fantastiske gode ord!..og med bildet var dette en nydelig opplevelse..Takk:))

    SvarSlett
  21. Dette var flotte ord! Skulle vært start på flere personalmøter disse linjene ;-)

    Takk for hilsen på bloggen min.

    SvarSlett
  22. Tusen takk! Så bra at eg klikka meg inn på deg før jobb i dag, trengte denne i dag. Godt med trøysteord når ein føler ein kjem til kort. Det er mangeslags utfordringar ein må ta i livet og det er umogleg å lukkast i alt, iallefall for meg...

    Ønskjer deg gode dagar framover :)
    Klem

    SvarSlett
  23. Så herleg og befriande tekst! Hadde berre alle hatt innstillinga om at både ein sjølv og andre er gode nok, så ville livet ha vore enklare og betre.

    SvarSlett
  24. Så fint og sant- lett å være sin egen verste fiende- og også lett å glemme at vi alle er mye mer enn det man ser ved første øyekast. Klem til deg som deler så mye visdom med oss;)

    SvarSlett
  25. Nydelige ord - takk for at du deler så mye vakkert Sigrid!
    Ønsker deg en verdifull uke :)
    Varm klem

    SvarSlett
  26. Det skal sies Sigrid at den dama har tatt helt pusten fra meg også :-) hennes pusterom har også blitt mitt, og jeg har ropt prosjekt `bok` så lenge så lenge, ordene hennes tar med skikkelig gang etter gang, slik osm dette vakre diktet :-)

    Ha en fin fin helg, ja gjør den til et like dikt :-)

    Anneklem.

    SvarSlett
  27. Kjære Sigrid. Fine ord! Det ligger noe til deg. Inne hos meg!
    Klem

    SvarSlett
  28. Til deg..:

    http://hm-bente.blogspot.no/2012/11/bloggaward-og-anbefalinger.html

    Klemmer herfra!

    SvarSlett
  29. Jeg vil bare spørre om du kan tenke deg å være med på dette?

    http://www.starbear.no/mormor/2012/11/01/en-skrivebilde-stafett/

    Ha en fin søndag.
    Mormor på muren

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)