fredag 12. oktober 2012

Oktoberfavoritt!!

 
Herlige Maia med bloggen
Fabelaktig har visst oss sine Oktoberfavoritter.
 
Eg fekk lyst å dele ein av mine Oktoberfavorittar.
 
Tenk at denne duftranken blømer for fjerde gang i år
og den lever på toalettet utan dagslys..
Berre lampelys og svakt lys frå eit ugjennomsiktig glas.
Og utruleg nok ser eg at den kjem med enda ein knupp!

Gode Hanne med bloggen
Livets små øyeblikk
 har også fått sin duftranke til å bløme igjen.

Det er så kjekt å stikke innom ulike bloggar i løpet av veka.
Dei inspirerar på sin måte.


Ute skin sola frå knallblå himmel!

Måtte helga di bli god!

klem frå Sigrid
 
 
 
 
 

19 kommentarer:

  1. Så vakker blomst; god helg til deg også.

    SvarSlett
  2. Flott porselensblomst, du har, Eg har også sånn, både brokitblada, og den vanlige som eg har arvet av min farmor.

    trodde dei trengte litt ekte dagslys.

    God helg!

    SvarSlett
  3. Fin og vakker blomst! Så greit å vite at den kan blomstre uten dagslys. Vi har også et bad uten vinduer...

    Tusen takk for de hyggelige kommentarene du legger igjen hos meg.
    Ønsker deg ei god helg
    Her skinner sola i dag. Det er så deilig!

    Klem Tonje

    SvarSlett
  4. Det er fint å ha en slik fin porselensplante! Jeg fikk en liten avlegger hos en dame for 22 år siden, og fremdeles blomstrer den store deler av året! Flott å se på din der under taket! God helg fil deg! -Margit-

    SvarSlett
  5. Denne planta minner om mor, hun var et unikum når det gjaldt stueplanter, noe som ikke har gått i arv til meg...

    Fin helg til deg også, og takk for dine alltid gode kommentarer:)

    SvarSlett
  6. Nydelig plante! Og du sier den står mørkt..Hm kanskje det er en plante for oss.

    :-) Ha fin helg,kjære Sigrid.
    Klem sørfra.

    SvarSlett
  7. Porselensblomsten er bare så nydelig :)
    ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Nydelig blomst det der! Nyt kvelden og helga!

    SvarSlett
  9. Det var en flott klase med porselensblomster. :) God HELG!

    SvarSlett
  10. Så nydelig blomst og så flott at den blomstrer fleire ganger:)
    Ønsker deg ei flott helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  11. Hei på deg.
    For et vakkert eksemplar, nydelig!! Denne planten minner meg om min kjære mormor...
    Så flott at den blomstrer til tross for mangel på lys.
    Ønsker deg en riktig glad helg ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  12. Morsomt å få se gjen porselensblomsten. Jeg hadde en sånn for lenge, lenge siden. Lurer på hvor den er å få tak i nå? God helg til deg.

    SvarSlett
  13. Så herleg at både du og duftranka får det til. Nokre reagerer på lukta so me gav oss på den planten. kanskje på tide å prøve igjen. vart jammen meg inspirert :D

    Klem!

    SvarSlett
  14. Så herlig ღ og så kjekt at
    den blomster, vakkert ღ
    Tusen takk for koselig ord
    inne hos meg også, og så
    ønsker jeg deg en nydelig
    flott helg :) Stor klem fra
    Mette

    SvarSlett
  15. Nydeleg, og den luktar så godt.
    Rrart med desse plantene som vil :)

    Nyt den fine helga !
    Klem

    SvarSlett
  16. Nydelig blomst Sigrid, og veldig kjekt å få dei til å blomstre ja:)
    Min har nå kommet til avblomstring men jeg krysser fingrene for at den kanskje blomstrer igjen - jeg har jo fått det til en gang!

    Tusen takk til deg for link og gode ord:)
    Takk for dei fine kommentarene du legger igjen og takk for inspirasjon.
    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  17. Takk for hyggelig kommentar på blogggen min :) Fin blomstring inne hos deg :) God helg!

    SvarSlett
  18. Takk for hyggelig kommentar på blogggen min :) Fin blomstring inne hos deg :) God helg!

    SvarSlett
  19. ... og duften er himmelsk!
    Nyt det! (;

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)