tirsdag 1. januar 2013

Hver dag er en sjelden gave

 
 
 
Hver dag er en sjelden gave, en skinnende mulighet.
Hver dag er på ny en nåde som stiger fra himlen ned.
 
Hver dag er igjen et ansvar, et nytt og et hellig krav.
Hver aften står hvite stjerner og spør deg hva du gav.
 
Hver aften står hvite stjerner og blinker i himmeriks by.
Hver morgen går Gud over landet og vekker din vilje på ny.
Mads Nielsen
 
 

Så kom eit nytt år og banka på..
Eit nytt år med nye timar, dagar og månadar..
Blanke ark og fargestiftar til..

Det kan vere godt å få starte på nytt.
Legge det gamle bak oss.
No er 2012 historie og minner.

Og 2013 er framtid og håp.
Håp om at ting skal bli betre.
Håp om at livet skal vise seg frå nye sider.

Kanskje du har eit Nyttårsfortsett?
Kanskje du skal begynne med noko?
Eller kanskje det var noko du burde slutte med?

Til eldre eg blir ser eg det så altfor ofte..
Ups I did it again...
Kvardagen kjem så altfor ofte brått på.
Og livet er slik som i fjor og i forfjor.

For meg har sangen eg siterar over her
fått ei sterkare meining i dei siste åra.
Kvar dag er ein ny dag.
Kvar dag er ein ny start.
Gitt til oss som ei gåve.

Vi har så lett for å ta for gitt at det livet
vi no lever skal fortsette akkurat slik det er.
Så kjem sjukdom eller anna endring..
Alt blir snudd opp ned og ut inn.

Difor min venn:
 
-GODT NYTT ÅR-
...men ikkje gløym at...
 
KVAR DAG ER EI SJELDEN GÅVE!


33 kommentarer:

  1. Det var fint skrevet, gode tanker og ord. Måtte det nye året bli godt for oss alle. Nydelig naturbilde du har tatt.

    SvarSlett
  2. Så mye fint til ettertanke..nydelig skrevet..ønsker deg alt godt i det nye året, og takk for at du vil være min bloggvenn!:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett
  3. Så utrulig nydelig skrevet,fine tanker og gode ord:)
    Eg håper at det nye året blir et godt år på alle måter for oss alle,litt skummelt på ein måte med et nytt år men men:)
    Et riktig godt nyttår til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Så fint bilde du har tatt! Takk for tankene du deler. Ønsker deg et godt nytt år!

    Klem

    SvarSlett
  5. I stedet for nyttårsforsetter tenker jeg man bør starte hver dag med noen tanker om gavene livet gir, slik du siterer i denne gamle sangen...At hver dag er et blankt ark du skal fylle med positive tanker.Det er lettere å konsentrere seg om en dag, enn et helt år. Et skritt om gangen...

    SvarSlett
  6. Så sant, så sant! Vi burde stoppe opp, og tenkje og reflektere meir kvar dag. Det meste går sin vante gang, og det er mange ting vi ikkje er klar over før vi plutseleg står i ei livsendring. Takk for alle gode ord og tankar du har delt, og eg følgjer deg vidare i dine refleksjonar i det nye året også;)

    SvarSlett
  7. Gode tankar, og eit fint bilete! Eg elskar slike nye startar, der alle sjansar til å gjere det bra ligg opne. Erfaringen tilseier at året nok vil bringe med seg både opp- og nedturar, men enn så lenge ligg alt fram i tid... Å få starte på ny, det er nåde!

    SvarSlett
  8. Fine ord , som vanlig...

    Monikaklem

    SvarSlett
  9. Kloke ord fra deg :) Takk for, som alltid, hyggelig hilsen på bloggen min :) Jeg vil også ønske deg et flott nytt år i hagen og ellers i livet! Hilsen oss i Rantenhagen!

    SvarSlett
  10. Kloke ord fra deg :) Takk for, som alltid, hyggelig hilsen på bloggen min :) Jeg vil også ønske deg et flott nytt år i hagen og ellers i livet! Hilsen oss i Rantenhagen!

    SvarSlett
  11. Tusen takk for fine,tankevekkende ord.
    Sender deg gode,varme,glade ønsker inn i det nye året,kjære Sigrid.
    Klem herfra

    SvarSlett
  12. Det er så sant som det er sagt! Sjølv føler eg det er to "nyttår", eitt ved årsskifte og eitt ved nytt jobbår. Ved begge milepælane tek ein kanskje eit lite oppgjer med seg sjølv?
    Godt år!

    SvarSlett
  13. Gode og viktige ord:)

    Godt nytt år til deg Sigrid, takk for alle gode ord du gir, gleder meg til å følge deg videre:)

    SvarSlett
  14. TAKK for alle gode ord du har delt med oss gjennom året som er gått!

    Ønsker deg et rikt og godt nytt år!

    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  15. Ja, ein må verkeleg jobba om ein vil endre noko varig, men nokre gonger må det til :D
    Godt nytt år til deg igjen!

    Klem!

    SvarSlett
  16. Det var flotte ord. Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  17. Du skriver så fint Sigrid. Hver dag er virkelig en gave, og det er hva man selv får ut av den som teller. Jeg er som du veldig takknemlig for hver dag jeg får fylle med hverdagsgleder, små eller store opplevelser. Klart det må noen bratte bakker til for å komme der i livet - men ville ikke byttet med noen.

    Nydelig bildet!
    Måtte du få mange gode dager i det nye året!
    Klem

    SvarSlett
  18. Hver dag er en sjelden gave:) er så enig med deg:))

    Vi skal ta vare på og gripe om dagen!

    Et riktig godt år til deg:)

    SvarSlett
  19. Godt nytt år !
    Nydeleg bilde som du understrekar så flott med den gode
    teksta.
    Ei god påminning !

    nyttårsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  20. Godt nytt år til deg!:)
    Fine, kloke ord du starter det nye året med!

    SvarSlett
  21. Det er så sant det du skriver! Når Sondre Bratland synger denne sangen går den rett til hjertet mitt.En sjelden gave er dagen som vi må ta vare på, og la stjernene blinke over oss om kvelden.
    Takk for at du deler dette nå i starten av et nytt år.
    Ha en fin uke videre:))

    SvarSlett
  22. En sang som rører meg til tårer og som betyr mye for meg.
    Nydelig illustrasjon og tanker rundt dette Sigrid,
    takk for at du deler:)

    Nattaklem til deg og,
    Hanne:)

    SvarSlett
  23. Så ant. skulle ønske vi så det slik, hver dag.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  24. Jeg tror vi trenger evigheten, at ting er uforanderlig og varende. Selv når sykdom forandrer livet tilpasser vi oss det nye og tror at det alltid skal fortsette å være som det er. Andre ganger ser vi på det som et unntak fra det egentlige livet. Jeg synes det er interessant hvor forskjellig vi forstår uventede hendelser/sykdommer: Om det er en del av livet eller ikke.

    Takk så mye for viktige kommentarer på bloggen min i år og i fjor!
    Ønsker deg et godt år!

    SvarSlett
  25. Tar med meg ordene dine videre i det nye året. Godt nyttår!

    SvarSlett
  26. Du sier det så vakkert!
    Og så er det så godt å lese ordene dine!
    Fint at så mange leser bloggen din, her er det mye å hente, mye å ta med seg i hverdagen!
    -Margit-

    SvarSlett
  27. Så nydelig du skriver....
    Riktig godt år til deg og!

    Klem fra Camilla.

    SvarSlett
  28. Hverdagsglede. Hverdagslykke. Hverdagsøyeblikk.
    Dager, måneder og år som fortsetter i samme spor er som oftest gode vaner og gode hverdager.

    Jeg ønsker deg et år fylt med glede, fine hendelser og gode opplevelser. :-)

    SvarSlett
  29. Takk for at du delte dette, min venn. Det er viktige og fine ord - som jeg håper vi alle kan bære med oss inn i 2013. Jeg håper dette året blir et bedre enn det forrige - og jeg håper ditt blir fullt av glede og fred. Mange klemmer fra meg som er takknemlig for deg!

    SvarSlett
  30. Godt nytt år til deg;) Takk for alt du har delt her inne med oss- ord til ettertanke og refleksjon. Så får vi håpe at 2013 blir et år vi kan se tilbake på med stor glede.

    SvarSlett

Koseleg med ein kommentar ;-)
(måtte diverre stenge for anonyme då det kom så masse spam)